Colec&539;ia TIFF Cinefil este coordonat&259; de Ioan-Pavel Azap &537;i promovat&259; de Festivalul Interna&539;ional de Film Transilvania Exist&259; lucruri în Arta Actorului la care nu exist&259; r&259;spunsuri general valabile – în primul rând din cauza individualit&259;&539;ii apoi exist&259; lucruri care au o practic&259; general valabil&259; ambele extreme rezumându-se la paradigma „meseriei” – este

Metafizica si concret in Arta Actorului

de Emanuel Parvu

50 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000253853

Editura: Scoala Ardeleana

Data aparitie: 2023

ISBN: 978-630-314-004-9

Numar de pagini: 268

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Colecția TIFF Cinefil este coordonată de Ioan-Pavel Azap și promovată de Festivalul Internațional de Film Transilvania.

 

Există lucruri în Arta Actorului la care nu există răspunsuri general valabile – în primul rând din cauza individualității, apoi există lucruri care au o practică general valabilă, ambele extreme rezumându-se la paradigma „meseriei” – este sau nu este o meserie? Nu știm. Arta Actorului este diferită de Arta Filmului sau de Arta Spectacolului, dar putem vorbi de actorie chiar prin spectrul neprofesionistului (iar exemplele sunt multiple). Bucătăria internă a actorului este un subiect de discutat dacă vorbim de analiză sau teorie, dar atâta timp cât expresia exterioară a Artei Actorului este cea dorită, poate rezulta că metoda folosită a fost una cu rezultate – așa cum spunea Ion Cojar „orice metodă dă rezultate, este o metodă”.

Dialogurile din această carte sunt dialoguri cu profesioniști, sunt dialoguri venite din studiu sau cursuri, sunt dialoguri menite să ridice întrebări, nu să ofere răspunsuri și, mai ales, să arate trei metode diferite (și paradoxal asemănătoare) de abordare a acestui domeniu – fiecare în relație proprie cu sine, cu gânduri sau întrebări aplicate, cu tendințe și impresii formate din experiență.

În speranța unei lecturi line, în speranța unei lecturi plăcute, menționez doar (de la început) că nu este o carte care se adresează doar specialiștilor, ci tuturor celor care încearcă să micșoreze distanța dintre sine și sine, tuturor care au întrebări despre sine și cum funcționează măștile noastre de actori în raport cu aproapele sau cu societatea. (EMANUEL PÂRVU)

 

Cuprins

 

Cuvânt-înainte

 

Metafizică și concret în arta actorului cu ADRIAN TITIENI

Metafizică și concret în arta actorului cu ANDI VASLUIANU

Dezbatere și concret – despre actorie cu RUXANDRA GHIȚESCU (alături de studenții de la Master Actorie de film ‒ SORIN MIRON, IRINA ARTENII, BOGDAN TULBURE, CĂTĂLINA ROMANEȚ, VLAD BRUMARU) alături de Adrian Titieni, Daniela Vitcu și Radu Niculescu.

 

EMANUEL PÂRVU s-a născut la 12 februarie 1979 în București. A absolvit UNATC – Facultatea de Teatru, la clasa prof. univ. dr. Gelu Colceag, fiind nominalizat la Premiile UNITER pentru debut, imediat după terminarea facultății, pentru spectacolul Sectorul S, la care a semnat textul și regia, având și unul dintre rolurile principale. A urmat o carte cu același nume, publicată la Editura Muzeul Literaturii Române, după care s-au montat spectacole la diferite teatre din țară. A obținut titlul de doctor în Teatru, în cadrul aceleiași universități, pentru lucrarea Structurile comicului în dramaturgia românească interbelică. În 2022 îi apare, la Editura Școala Ardeleană, volumul Scurt îndrumar de scenaristică și două exemple, care cuprinde și scenariile filmelor Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor și Totul e foarte departe.

Ca regizor, a montat unsprezece spectacole la teatre din toată țara (Teatrul Mic, Teatrul Metropolis, Teatrul „Sică Alexandrescu” ș.a.), multe dintre ele având la bază texte proprii (O Spovedanie, Poveste din patria noastră).

Dintre cele nouă filme regizate (șapte filme de scurtmetraj și două de lungmetraj), la opt semnează și scenariul. Filmul de debut (lungmetraj – Meda sau Partea nu prea fericită la lucrurilor – producător: Miruna Berescu) a fost distins cu: Premiul pentru Regie și Premiul pentru Cel mai bun actor (Șerban Pavlu) la Festivalul de Film de la Sarajevo; Premiul Opera Prima din partea UCIN; nominalizare la Premiile Gopo la următoarele categorii: Cel mai bun film, Cel mai bun actor într-un rol principal, Cea mai bună imagine, Cel mai bun film de debut.

Al doilea film de lungmetraj (Marocco – producător: Miruna Berescu) și-a început parcursul internațional în selecția oficială a Festivalului de Film de la San Sebastián, având premiera în România în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF 2022).

Totul e foarte departe (scurtmetraj) a fost selectat în peste cincisprezece festivaluri internaționale de film, aflându-se printre cele nouăzeci și patru de filme de scurtmetraj eligibile pentru Cel mai bun film de scurtmetraj de la Academy Awards (Oscar).

Ca actor, a jucat în douăzeci și șapte de filme (la regizori precum Cristian Mungiu, Constantin Popescu, Adrian Sitaru, Călin Peter Netzer, Dan Chișu ș.a.), fiind nominalizat de două ori la Premiile Gopo și câștigând Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar cu rolul din 5 minute (r. Dan Chișu).

Este cadru didactic la Universitatea „Ovidius” din Constanţa – Facultatea de Arte și a făcut parte din echipa care a inițiat primul program de studii de Master de Actorie de Film din România, alături de Adrian Titieni, Daniela Vitcu și Radu Niculescu.

 


Data aparitie 2023
ISBN 978-630-314-004-9
Numar de pagini 268
Autor

Emanuel Parvu

Numar pagini 268

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll