retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

„Viața e simplă“ era deviza lui de tinerețe. Născut într-o familie de evrei cu veche tradiție în Țările Române, Mihail Sebastian a trăit însă în cea mai zbuciumată epocă din istoria modernă a Europei. S-a născut la Brăila, înaintea Primului Război Mondial, a citit, a scris, a iubit și a călătorit înaintea celui de al Doilea, a cunoscut teroarea antisemită părăsit de prieteni și a murit pe neașteptate în zorii așezării lumii în matca totalitarismului sovietic. Reconstituirea acestei vieți împletește cu măiestrie contextul istoric și intelectual al vremii cu scrierile gazetărești, cu lecturile, romanele, piesele de teatru și Jurnalul lui, într-un portret mai actual ca oricând pentru Europa zilelor noastre.

Sarcina – dacă nu vocația – intelectualilor este să opună regimurilor totalitare îndoiala, conștiința, spiritul lor critic. Guvernele autoritare, în schimb, le cer să spună da sau nu, ca să știe cine e de împușcat pe loc și cui i se poate îngădui să trăiască. Ce e de făcut însă cu cei care nu spun nici da, nici nu, nu vor să se alinieze nici la dreapta, nici la stânga? se întreabă retoric Sebastian, dând de înțeles că acestea sunt rostul și rolul intelectualilor și scriitorilor într-o societate. În orice caz, acestea sunt atitudinea și convingerea lui. A nu fi nici de dreapta, nici de stânga nu înseamnă demisia din treburile cetății, ci curajul de a veghea cu conștiința trează în fața deciziilor politice care hotărăsc viața individului și a colectivității. Misiunea cărturarului constă tocmai în curajul de a-și afirma activ modul nepartizan de gândire.

Data aparitie 2022
Editie Editia I
ISBN 978-973-50-7403-6
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 248
Tip coperta Necartonat
Autor

Tatiana Niculescu

Numar pagini 248
Scroll
  • 2021 (4)
  • 20-30 (
    Editura
    pe pagina

Scroll
  • 20-30 (4)
  • 30-50 (6)
  • 50-70 (2)
  • peste 70 (2)
  • Disponibilitate
    pe pagina

Oriunde ai fi, ai intotdeauna si un roman de fictiune cu tine? Povestile sunt, pentru tine, o sursa de relaxare, o sursa de inspiratie sau un motiv de contemplare? Le povestesti adesea prietenilor despre ultimele carti de fictiune care si-au gasit un loc special in casa ta si, mai mult decat atat, in inima ta? In cazul acesta, cu siguranta ca te numeri printre cititorii fascinati de cartile de beletristica, printre aceia pentru care povestile sunt ca o sursa de aer proaspat, printre aceia care vad prieteni, modele, mentori in personajele literare preferate. Te regasesti in aceasta descriere? Atunci, suntem convinsi ca te va incanta categoria cartilor de beletristica de pe site-ul librariei CLB. Inainte de a incepe sa rasfoiesti paginile site-ului, iti spunem un secret: aceasta categorie este extrem de generoasa si se actualizeaza constant, astfel ca este posibil sa iti fie destul de greu sa te rezumi la un singur volum pe care sa-l adaugi in cosul de cumparaturi, apoi in biblioteca ta si, la final, intr-un raft special din inima ta. Dar hei, nu uita ca niciodata nu sunt prea multe carti in biblioteca si in viata unui cititor cu acte in regula!

Scroll