100 de probleme si exercitii de limba romana pentru clasele V - VI100 de probleme si exercitii de limba romana nu este doar o alta culegere de gramatica In titlu cuvantul problema nu are sensul din matematica ci se refera la acele aspecte ale studiului limbii romane care creeaza in general dificultati Acestea sunt de doua feluri fie probleme de folosire corecta a limbii romane fie probleme de analiza si de interpretare a unor constructii Ambele tipuri de dificultati sunt

100 de probleme si exercitii de limba romana pentru clasele V - VI

de Adina Dragomirescu

Cod produs: 0000118002

Editura: Art Educational

Data aparitie: 2015

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-710-006-8

Numar de pagini: 172

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
100 de probleme si exercitii de limba romana pentru clasele V - VI

100 de probleme si exercitii de limba romana nu este doar o alta culegere de gramatica. In titlu, cuvantul problema nu are sensul din matematica, ci se refera la acele aspecte ale studiului limbii romane care creeaza, in general, dificultati. Acestea sunt de doua feluri: fie probleme de folosire corecta a limbii romane, fie probleme de analiza si de interpretare a unor constructii. Ambele tipuri de dificultati sunt vizate in acest caiet de exercitii. 

Lucrarea este realizata in conformitate cu programa scolara pentru clasele V - VI si atinge aproape toate aspectele legate de limba romana prevazute in programa la sectiunea Elemente de constructie a comunicarii. In unele puncte, chiar depaseste programa. Nu este insa vorba de o anticipare a cunostintelor si a competentelor care urmeaza sa fie dobandite in urmatorii ani de studiu, ci mai ales de o extindere a preocuparilor de lingvistica in afara celor studiate la scoala, extindere menita sa trezeasca interesul pentru disciplina lingvistica, dincolo de studiul institutional al limbii romane. Acele exercitii (sau subpuncte ale unor exercitii) care au un grad mai mare de dificultate, pentru elevii de nota zece, au fost marcate cu semnul [10]. Celelalte exercitii se adreseaza tuturor elevilor din clasele a V-a si a VI -a interesati de scoala, in general, si de limba romana, in special.

In ceea ce priveste structura, lucrarea cuprinde trei parti, inegale ca pondere: I. Punctuatie, grafie,fonetica, II. Gramatica. Relatia cu lexicul, III. Limbi necunoscute. Sectiunea de gramatica este organizata in functie de partile de vorbire/clasele lexico-gramaticale (verb, substantiv, pronume, adjectiv, numeral, adverb, prepozitie, conjunctie). Dupa cum se poate observa, nu exista o sectiune aparte destinata lexicului, ci unele probleme de lexic (sinonimie, antonimie, formare a cuvintelor) specifice fiecarei clase de cuvinte sunt incluse in sectiunea de gramatica. Ultima parte, redusa ca intindere, consta in cateva e ercitii care urmeaza modelul celor date la Olimpiada de Lingvistica pentru gimnaziu, a carei prima editie a avut loc in 20l3; exercitiile au un grad de dificultate mediu, prin raportare la nivelul olimpiadei, si nu se adreseaza exclusiv elevilor care participa la acest concurs, ci tuturor celor care or sa-si foloseasca inteligenta pentru a rezolva "probleme" de lingvistica (de aceasta data, problema are ac I ens din matematica). Rolul acestei sectiuni este dublu: pe de o parte, de a familiariza elevii cu limbi necunoscute si, pe de alta parte, de a-i convinge ca studiul limbii romane, uneori dificil si cu termeni tehnici, poate servi ca model de analiza pentru alte limbi; avand cunostinte lingvistice de baza dobandite prin studiul limbii romane, oricine poate intelege elemente din structura unor limbi total necunoscute. Scopul studierii limbii romane nu este doar acela de a vorbi si de a scrie corect in romana, ci si de a fixa o terminologie lingvistica minimala, pe care sa o folosim pe tot parcursul vietii, fie cand utilizam propria limba, fie cand invatam alte limbi. 


Data aparitie 2015
Editie Editia I
ISBN 978-606-710-006-8
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 172
Tip coperta Necartonat
Autor

Adina Dragomirescu

Scroll